شیشه های دکوراتیو چه نوع شیشه هایی هستند؟

شیشه دکوراتیو-پویا گلس

شیشه های دکوراتیو چه نوع شیشه هایی هستند؟

همان طور که می دانید شیشه، نقش قابل توجهی در معماری یک بنا دارد و در زیبا سازی یک فضا نیز بسیار موثر است. در حال حاضر، از میان انواع مختلف شیشه، شیشه های دکوراتیو و یا تزئینی نقشی بسیار مهم در طراحی دکوراسیون داخلی منازل و سایر اماکن پیدا کرده اند. لازم به ذکر است که شیشه دکوراتیو به طور کلی به نوعی از شیشه های تزئینی گفته می شود که از آن برای زیبا سازی محیط استفاده می کنند. این دسته از محصولات تزئینی با روش های مختلفی، تولید و ساخته می شوند و انواع متعددی نیز دارند. همین عامل و کاربردهای ویژه این محصولات، موجب شده تا در حال حاضر، استفاده از این محصول تزئینی، رواج قابل توجهی پیدا کند. لازم است بدانید که این دسته از محصولات دکوری و تزئینی به طور معمول با استفاده از متریال ها و جنس های مختلفی تولید می شوند.

شیشه تزیینی و دکوراتیو-پویا گلس

شیشه تزیینی و دکوراتیو-پویا گلس

کاربرد شیشه های دکوراتیو

از این محصولات تزئینی می توان در مکان های خاص استفاده کرد. به طور معمول، با استفاده از این عناصر معماری، می توان طرح یک محل را تغییر داد و یا در بافت و الگوی آن، تغییراتی را ایجاد نمود و یا حالتی خاص و ویژه را به وجود آورد. این نوع از شیشه ها را می توان در پنل های پنجره های دو جداره مورد استفاده قرار داد و یا آن ها را بر روی شیشه های سکوریت و یا لیمنیت به کار برد.

این نوع از محصولات دکوری، می توانند در ایجاد یک فضای مدرن و کاملا جذاب به شما کمک کنند. بسیاری از افراد، از انواع مختلف شیشه های دکوراتیو، به عنوان یک تابلوی تزئینی استفاده می کنند و یک اثر هنری را خلق می کنند. هم چنین برخی دیگر، این نوع از محصولات را برای ایجاد نورگیرهای سقفی به کار می برند. لازم به ذکر است که می توان شیشه های مختلف دکوراتیو را در گوشه و کنار دیوارهای منزل جا ساز کرد و زیبایی ویژه ای به فضای مورد استفاده، داد. برخی از افراد از این محصولات استفاده می کنند تا از طریق آن، از دید داشتن ساختمان خود از بیرون، جلوگیری به عمل آورند و یا در طراحی فضاهایی مانند سرویس بهداشتی و حمام از آن استفاده می کنند. در طراحی فضای بین کابینت ها نیز می توان این شیشه ها را مورد استفاده قرار داد.

شیشه تزیینی و شیشه دکوراتیو-پویا گلس

شیشه تزیینی و شیشه دکوراتیو-پویا گلس

انواع شیشه های دکوراتیو

شیشه های دکوراتیو خود، دارای چند نوع مختلف هستند و هر یک کاربردهای جداگانه ای نیز دارند. از جمله انواع این محصولات تزئینی می توان به شیشه دکوراتیو مات اشاره کرد. هم چنین شیشه دکوراتیو چاپ دار، شیشه دکوراتیو لمینیت رنگی، شیشه دکوراتیو سند بلاست، شیشه دکوراتیو لاکوبل رنگی، شیشه دکوراتیو طرح شکسته، شیشه دکوراتیو طرح سنگ نیز از دیگر انواع این محصولات تزئینی به شمار می روند.

شیشه دکوراتیو مات

در فرایند مات کردن این نوع از شیشه دکواراتیو، از نوعی اسید استفاده می کنند. این نوع از شیشه ها هیچ نوری را از خود عبور نمی دهند و در برابر لک شدن نیز بسیار مقاومند. این دسته از شیشه های دکوارتیو دارای رنگ بندی های متنوعی هستند.

شیشه دکوراتیو چاپ دار

این نوع از شیشه های دکوراتیو در حقیقت نوعی شیشه غیر شفاف و رنگی هستند. روش تولید این شیشه تزئینی، از طریق پخت مرکب سرامیکی است. برای ساخت این شیشه از شیشه های تک جداره و یا دو جداره استفاده می کنند. بسیاری از افراد، عکس های خانوادگی و یا مناظر بسیار زیبای طبیعی را بر روی این شیشه ها چاپ می کنند.

شیشه تزیینی و شیشه دکوراتیو-پویا گلس

شیشه تزیینی و شیشه دکوراتیو-پویا گلس

شیشه دکوراتیو لمینیت رنگی

این دسته از محصولات تزئینی، ظاهری بسیار زیبا دارند و از طرف دیگر در برابر اشعه خورشید نیز مقاومت می کنند و عایق صوتی و حرارت نیز هستند. این نوع از شیشه های تزئینی را می توانید در بخش های مختلف در طراحی دکوراسیون داخلی و یا خارجی، مورد استفاده قرار دهید.

شیشه دکوراتیو سند بلاست

برای سند بلاست کردن شیشه های دکوراتیو از نوعی ماسه مخصوص استفاده می کنند و آن را بر روی این شیشه ها می پاشند تا طرح مورد نظرشان ایجاد شود. شیشه سند بلاست نوعی شیشه تزئینی مات است. بنابراین بسیاری از افراد این دسته از محصولات را در دیوارهای حمام و یا اتاق ها مورد استفاده قرار می دهند.

شیشه دکوارتیو لاکوبل رنگی

این دسته از شیشه های دکوراتیو پس از رنگ شدن، با استفاده از یک لایه پی وی سی پوشانده می شوند. بنابراین شیشه مورد نظر، ایمنی بیشتری را به دست می آورد. از طرف دیگر از رنگ آن نیز محافظت می شود. این نوع از شیشه های تزئینی دارای دو نوع مات و شفاف هستند و در ضخامت های مختلفی نیز ساخته می شوند.

شیشه تزیینی و شیشه دکوراتیو-پویا گلس

شیشه تزیینی و شیشه دکوراتیو-پویا گلس

شیشه دکوراتیو شکسته

شیشه های دکوراتیو و تزئینی طرح شکسته، دارای مقاومت قابل توجهی در برابر فشار و یا هر گونه ضربه هستند. به طور معمول، از این محصولات تزئینی در ساخت پله ها استفاده می کنند و یا این شیشه ها را در ایجاد کف شیشه ای به کار می گیرند.

شیشه دکوراتیو طرح سنگ

شیشه های دکوراتیو طرح سنگ، دارای الگویی از بافت سنگ های طبیعی هستند. این محصولات تزئینی به ویژه برای افرادی که به طبیعت علاقه دارند، بسیار قابل توجه هستند. این نوع از شیشه های دکوراتیو را می توانید در بخش های مختلف ساختمان خود مورد استفاده قرار دهید. برای نمونه می توانید این محصولات را در دیوار و یا کف و یا در آشپزخانه به کار ببرید.

صفحات متصل به سایت:

پینترست

لینکدین

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *